Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /usr/home/makyox/domains/przedszkole-kilinskiego.pl/public_html/wp-content/themes/smarty/parts/page-title.php on line 48 Deprecated: ltrim(): Passing null to parameter #1 ($string) of type string is deprecated in /usr/home/makyox/domains/przedszkole-kilinskiego.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4392

Terapia

Główną zachętą dla rodziców do zapisania dziecka do naszej placówki powinna być możliwość skorzystania z terapii pedagogicznej. W przedszkolu oferujemy szereg zajęć wspomagających rozwój dziecka: od spotkań z psychologiem, przez ćwiczenia wspomagające rozwój zmysłów, takie jak terapia integracji sensorycznej, aż do terapii z wykorzystaniem kilku gatunków zwierząt: koni, psów oraz kotów. Wszystkie zajęcia przeprowadzane są przez specjalistów bądź osoby uprawnione, dzięki czemu możemy zagwarantować ich prawidłowy przebieg oraz bezpieczeństwo.

IPET – indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny

W naszym przedszkolu realizujemy IPET, czyli Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny. Na podstawie konsultacji rodziców dziecka z wykwalifikowanymi pracownikami placówki opracowywany jest specjalny program, uwzględniający wszystkie potrzeby danego dziecka. Dzięki takiemu postępowaniu terapia może być idealnie dopasowana do pacjenta, a co za tym idzie – najlepiej mu pomagać. IPET przygotowywany jest przed każdym cyklem edukacyjnym, a jego ewaluacja następuje przynajmniej dwa razy w roku szkolnym.

Terapia integracji sensorycznej

Rodzaj terapii mający na celu pobudzenie połączeń synaptycznych w mózgu pacjenta. Cel ten realizuje się poprzez wystawienie pacjenta na działanie różnych bodźców zmysłowych.

Terapia psychologiczna

Indywidualne spotkania z psychologiem mają na celu wspomaganie rozwoju społecznego i emocjonalnego pacjenta. W ramach terapii psychologicznej przeprowadza się również zajęcia wczesnego wspomagania rozwoju.

Terapia logopedyczna

Zajęcia z logopedą mają na celu poprawę zdolności komunikacyjnych dziecka. Odbywa się ona poprzez niwelowanie barier komunikacyjnych, które mogą być różne w przypadku każdego pacjenta.

Fizjoterapia

Zajęcia fizjoterapeutyczne to zestaw ćwiczeń, który wykorzystuje zjawisko reaktywności organizmu na bodźce. Jej celem jest zapobieganie chorobom, a także niwelowanie ich skutków.

Muzykoterapia

W ramach zajęć muzykoterapeutycznych dzieci używają instrumentów muzycznych do wyrażenia swoich emocji. Pomaga im to w łagodzeniu skutków zaburzeń, zmniejsza poziom lęku oraz poprawia pamięć i koncentrację.

Dogoterapia

Podczas zabawy z psem dzieci mogą się zrelaksować i uspokoić. Interakcja z czworonogiem pobudza wszystkie zmysły oraz zmusza do aktywności ruchowej.

Felinoterapia

Głównym celem interakcji z kotem jest poprawa samopoczucia pacjenta. Badania wykazały, że reagowanie na zachowanie zwierzęcia ma pozytywny wpływ na osoby cierpiące na choroby i zaburzenia psychiczne.

Hipoterapia

Zajęcia z koniem wpływają pozytywnie na wiele aspektów ciała i umysłu. Nie tylko rozwijają motorykę czy umiejętność utrzymania równowagi, ale także samopoczucie dziecka.

Terapia ręki

Ćwiczenia rąk, takie jak rysowanie czy malowanie, są niezwykle istotne w wykształceniu odpowiednich odruchów, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania.

Indywidualna stymulacja słuchu Johansena

Rodzaj terapii, który wbrew nazwie pomaga nie tylko osobom mającym problemy z rozumieniem ze słuchu, ale również pacjentom cierpiącym na autyzm, porażenie mózgowe czy ADHD.

Biofeedback

Celem biofeedbacku jest zmierzenie siły reakcji na dany bodziec, który jest następnie analizowany przez terapeutę. Dzięki temu możliwe jest uświadomienie pacjenta o jego automatycznych, niepożądanych reakcjach.