Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /usr/home/makyox/domains/przedszkole-kilinskiego.pl/public_html/wp-content/themes/smarty/parts/page-title.php on line 48 Deprecated: ltrim(): Passing null to parameter #1 ($string) of type string is deprecated in /usr/home/makyox/domains/przedszkole-kilinskiego.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4392

Terapia Logopedyczna

CENTRUM NEUROTERAPII_19

Celem terapii logopedycznej jest poprawa funkcji komunikacyjnej. Odbywa się ona poprzez próbę usunięcia wszelkich zakłóceń występujących podczas procesu porozumiewania się. Przed rozpoczęciem terapii przeprowadzany jest wywiad z dzieckiem oraz jego opiekunem, mający na celu szczegółowe zidentyfikowanie przeszkód komunikacyjnych. Na podstawie rozmowy logopeda podejmuje decyzję o kierunku terapii. Czas trwania zajęć uzależniony jest od postępów dziecka, docelowo aż do skorygowania wszystkich możliwych do usunięcia problemów.

Wskazania do uczestniczenia w terapii logopedycznej:

  • wady wymowy
  • opóźniony rozwój mowy
  • dysleksja, dysgrafia, dyskalkulia
  • dziecięce porażenie mózgowe
  • rozszczep wargi i podniebienia
  • jąkanie
  • niedosłuch
  • niepełnosprawność złożona
  • autyzm

 

Cele terapii

  • korygowanie zaburzeń mowy
  • usprawnianie funkcji pokarmowych
  • usprawnianie motoryki aparatu artykulacyjnego
  • wypracowanie odpowiedniego poziomu sprawności językowej, oddechowej i fonacyjnej
  • stwarzanie możliwości porozumiewania się dzieciom, które nie są w stanie posługiwać się mową werbalną (komunikacja alternatywna)

 

 

Metody stosowane w ramach terapii logopedycznej:

  • elementy symultaniczno-sekwencyjnej metody nauki czytania J. Cieszyńskiej,
  • logopedyczne (ćwiczenia oddechowe, fonacyjne, artykulacyjne, słuchowe),
  • masaż logopedyczny wg dr E. Stecko,
  • elementy masażu C. Moralesa,
  • pedagogika zabawy,
  • logorytmika (oddziaływanie na sferę słuchową, słuchowo-ruchową i ruchową)
  • elementy komunikacji alternatywnej i wspomagającej (m.in. piktogramy, Makaton, przedmioty, rzeczywiste, obrazek)

 

Metody dobierane są indywidualnie, zgodnie z potrzebami i możliwościami poznawczymi każdego podopiecznego. Zajęcia prowadzone są indywidualnie oraz grupowo.